Spesifikasi dan Harga Asus Zenfone 4

Asus adalah salah satu syarikat telefon pintar terkemuka. Asus terkenal sebagai pengeluar komputer, komputer riba dan komputer riba. Walau bagaimanapun, dengan era pembangunan, Asus mula membersihkan diri dan inovasi tanpa henti untuk mengeluarkan pelbagai telefon pintar dan tablet produk. Inovasi komited Asus seolah-olah bekerja untuk telefon pintar Asus kini mula menuntut oleh pengguna-pengguna alat. Yang terakhir adalah satu siri produk telefon mudah alih, iaitu Asus Zenfone Asus Zenfone 4, 5 dan 6. Dari beberapa siri ini, telefon pintar mempunyai skrin bersaiz 4-inci adalah kegemaran. Asus Zenfone 4 datang dengan pelbagai kelebihan yang boleh membuat pencinta alat jatuh cinta dengan teknologi tertanam dalam telefon pintar. Dengan melakukan satu kejayaan yang amat besar, Asus menghasilkan telefon pintar bernama Asus Zenfone 4 dengan spesifikasi tinggi untuk kategori telefon pintar kelas bawahan.


Asus Zenfone 4

Kelebihan ini membuat Asus Zenfone 4 menjadi telefon pintar yang terbaik yang perlu dipertimbangkan. Teknologi tertanam dalam Asus Zenfone 4 juga satu permulaan yang baik kamera, sistem operasi, RAM, dan pemproses. Pelbagai ciri-ciri yang bagus dan menarik dibentangkan oleh telefon Asus untuk membolehkan pengguna untuk mempelajari lebih dalam telefon ini. Telefon pintar dilengkapi dengan inovasi yang tinggi dan idea yang bernas Asus bekerja pada telefon bimbitnya. Asus Zenfone 4 adalah sesuai untuk pengguna alat yang mempunyai bajet yang terhad. Dengan ciri-ciri komputer yang agak bagus dan menawan, Asus Zenfone 4 yang patut dianggap sebagai telefon pintar mesti mempunyai. Berikut adalah beberapa spesifikasi yang menyokong prestasi Asus Zenfone 4 yang akan membuat pencinta telefon pintar lebih kagum.

Spesifikasi Asus Zenfone 4
Membentangkan Rangkaian Dual SIM

Spesifikasi Asus Zenfone 4 menggunakan rangkaian yang boleh menyokong dwi GSM SIM penggunaan slot. Penggunaan dua kad dalam satu telefon akan membuat ia lebih mudah bagi pengguna mudah alih kerana mereka tidak lagi perlu membawa dua telefon bimbit sekaligus. Ini telefon pintar disokong oleh rangkaian 2G GSM untuk slot kad SIM 1 manakala bagi slot SIM kedua tertanam 3G HSDPA 850/900/1900/2100. rangkaian GSM disematkan pada Asus Zenfone 4 akan membolehkan pengguna telefon pintar untuk menjalankan telefon ini dalam dua kad sekaligus. Prestasi telefon ini juga semakin baik dengan sokongan dwi SIM kad khas untuk melayari. Spesifikasi Asus Zenfone 4 dengan kad SIM dual akan menjadi lebih fleksibel kerana kedua-dua kad akan menjadi aktif secara serentak.

ciri-ciri komputer Asus Zenfone 4

Widescreen dengan saiz 4 inci dan Teknologi IPS

Spesifikasi Asus Zenfone 4 akan membuat anda akan kagum. Salah satu spesifikasi Asus Zenfone 4 adalah saiz skrin telefon adalah luas dengan saiz 4 inchi.Dengan saiz skrin lebar, anda akan dimanjakan dan terbuai kecemerlangan paparan ini Asus Zenfone 4. Selain itu, 4- saiz skrin inci juga tertanam skrin sentuh jenis teknologi IPS LCD. Dengan teknologi IPS, pengguna telefon ini akan menjadi lebih mudah untuk mengemudi menu dan menyemak imbas program pada telefon mudah alih. IPS LCD juga teknologi skrin terbaik bagi produk telefon pintar kelas atasan. Dengan sokongan teknologi Multi-sentuh sceen, resolusi skrin Asus Zenfone juga agak tinggi. Ini terbukti dengan resolusi 480 × 800 piksel. resolusi skrin meningkat sesuai dengan tahap yang tinggi ketumpatan paparan kira-kira 233 Desinty ppi. Skrin lebar daripada Asus Zenfone 4 ia akan menjadi lebih menarik, warna yang kaya dan segar dengan kedalaman warna 16 juta warna. Spesifikasi Asus Zenfone 4 adalah baik untuk kualiti skrin yang menjadikannya bernilai menjadi telefon yang terbaik pada harga yang berpatutan.

Intel Atom Processor dan OS Jelly Bean

Untuk meningkatkan prestasi telefon pintar ini, ciri-ciri komputer Asus Zenfone 4 dikuasakan oleh pemproses Dual Core dengan jenis yang dengan kelajuan yang luar biasa sebanyak 1.2 Ghz. Penggunaan Intel Atom Z 2580 akan menjadi pelaksanaan yang cerah dan prestasi yang lebih baik dan cemerlang. Selain itu, disokong oleh GPU Power V menjadikan prestasinya dengan lebih cepat. Untuk mengelakkan kelemotan Asus Zenfone 4, telefon disokong dengan 1 GB RAM yang menjadikan prestasi yang lebih berkuasa. Anda akan merasakan sensasi yang luar biasa apabila menyentuh telefon pintar dan menemui dunia yang maya sebenar cepat dengan sokongan landasan dapur yang cukup baik untuk telefon kelas ini bajet rendah. Sementara itu, sistem operasi pada spesifikasi Asus Zenfone 4 menggunakan Android 4.3 Jelly Bean yang boleh dinaik taraf ke tahap yang seterusnya, iaitu Android 4.4 KitKat.

Penyimpanan media

Spesifikasi Asus Zenfone 4 untuk media simpanan dalam bentuk fail, data, fail dan aplikasi juga agak besar. Jika bercakap tentang memori dalaman telefon ini adalah lebih daripada cukup. Telefon ini dikuasakan oleh kapasiti memori dalaman besar 4 GB yang boleh digunakan untuk menyimpan fail dan data. Dan bagaimana pula dengan memori luaran? Tenang, Asus Zenfone 4 mempunyai slot microSD supaya anda boleh menambah kapasiti penyimpanan telefon ini mencapai kapasiti 32 GB. slot memori dalaman dan luaran mereka cukup besar dalam ciri-ciri komputer Asus Zenfone 4 ia membolehkan anda untuk menyimpan pelbagai fail dan aplikasi dalam kapasiti memori telefon yang tersedia tersebut.Dengan dan sokongan memori luaran kini anda boleh bebas untuk mengisi dalam lagu-lagu kegemaran anda dan video.

Baca juga Cara Mengaktifkan Jaringan Sinyal Smartfren 4G LTE Di Xiaomi Redmi 2 Dengan Mudah

Kamera 5 MP disokong

Spesifikasi Asus Zenfone 4 juga dilengkapi dengan kamera yang baik. Kamera tertanam dalam saiz 5 kamera utama MP telefon pintar ini. Dengan saiz kamera, tembakan dan foto yang terhasil akan menjadi sangat baik dan jelas. Sementara itu, kamera depan telefon ini adalah kamera VGA. Walaupun hanya menggunakan kamera VGA, anda boleh menikmati video berbual kemudahan dengan kualiti yang cukup baik. Jadi apa jika anda merakam pada waktu malam gelap atau pada? Adakah tembakan kamera Asus Zenfone 4 akan menjadi miskin dan legap. Jangan bimbang ia tidak akan berlaku kerana Asus Zenfone 4 juga dilengkapi dengan autofocus dan flash yang akan memberikan cahaya dalam kegelapan LED. Spesifikasi Asus Zenfone 4 juga mempunyai kamera resolusi yang agak tinggi adalah 2592 × 1944 piksel, jadi aktiviti fotografi anda lebih stabil dan meyakinkan.

sambungan lengkap

Well selain ciri-ciri komputer Asus Zenfone 4 juga disokong oleh kemudahan teknologi dan sambungan seperti 3G dan EDGE 2G dan GPRS. Dengan rangkaian dan peralatan yang lengkap untuk menyokong sambungan, maka anda akan mendapat akses ke internet dengan cepat dan mudah. Telefon ini juga disokong oleh pelbagai ciri-ciri internet seperti WiFi, Bluetooth 3.0, WiFi hotspot, USB mikro 2.0, GPRS slot dan jack audio yang akan membuat prestasi telefon ini semakin maksimum dan optimum. Selain spesifikasi Asus Zenfone 4, telefon juga mempunyai radio FM dan pemain video.